Is het entree van uw VvE soms net een magazijn!

Is het entree van uw VvE soms net een magazijn! Een pakketkast is de oplossing

Daar is wat aan te doen!

Steeds meer online bestellingen

Online bestellen is inmiddels helemaal ingeburgerd in onze samenleving. De verwachting is dat in Nederland in 2020 zo’n 200 miljoen pakketten op jaarbasis bezorgd moeten worden. Van boodschappen tot kleding, schoenen en meubels; bijna alles is online te bestellen. Als bedrijf of consument hoef je daarna niets meer te doen dan wachten tot je pakket wordt afgeleverd. En juist het afleveren van pakketten levert nog geregeld ergernissen en problemen op.

Niet thuis; wat dan?

Het online bestellen en betalen is vlekkeloos gegaan en de bezorger informeert netjes over het te verwachten aflevertijdstip. En dan gaat het vaak mis. Jij als ontvanger bent niet thuis, en dan? Er hoeft niet voor getekend te worden en dus wordt de deur voor de bezorger open gedaan en laat het in de entree achter. Of jouw pakketje is bij de buren bezorgd die net voordat je thuis komt een week op vakantie. Of het pakket ligt op een afhaalpunt en de winkel is inmiddels gesloten. In alle gevallen niet de ideale situatie waarbij je soms zelf langer moet wachten voor je kunt genieten van de bestelling.

De pakketkast als oplossing

Als VvE kun je hier wel wat aan doen. Wellicht gaan jullie als VvE de brievenbussen vervangen of staat de intercom op de renovatie lijst. Vervang dan niet simpel wat je nu hemt, maar verbeter het. Denk maar aan een eigen brievenbus voor alle post en een aantal vakken voor je pakketten in diverse afmetingen. We hebben het dan over een pakketkast. Een pakketkast is de oplossing voor het altijd kunnen laten afleveren van (online) bestellingen of voor bijvoorbeeld het afleveren van medicatie door apotheken. Een veilig en slim systeem waardoor er geen pakketten meer misgelopen worden.

Hoe werkt een pakketkast?

De bezorger van het pakket ziet op het scherm van de pakketkast de mogelijkheid het juiste formaat vak van de kast te kiezen. Het vak wordt geopend, het pakket erin geplaatst en vervolgens kan de deur weer gesloten worden. Automatisch wordt nu een e-mail of SMS bericht verstuurd naar de ontvanger. In dit bericht staat een unieke code, waarmee de ontvanger bij de pakketkast het vak kan openen. Als de deur van het vak weer is gesloten, weet het systeem dat het vak weer vrij is voor gebruik.

Eenvoudig en veilig

Het systeem is eenvoudig in gebruik voor jouw als ontvanger en iedere bezorger kan er direct gebruik van maken. Alle gegevens worden in een speciale online oplossing opgeslagen. Deze beveiligde oplossing voorkomt dat het interessant is om op de pakketkast in te breken.

Meer weten over de mogelijkheden?

Ecolop Plus levert deze pakketkasten in diverse formaten en denkt graag mee.

Dit is een bijdrage van:

Dit is een bijdrage van

Tags:
0 Reacties

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

*

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.

Neem contact op met VvE Centraal

U kunt dit formulier gebruiken om contact op te nemen met VvE Centraal

Wordt verstuurd

wit logo-01

©2018 VvE Centraal, onderdeel van Blue Orange Participaties B.V.

Login met je gegevens

of    

Je gegevens vergeten?

Create Account